HAVUÇ REÇELİ

Merhabalar:)
bu reçeli geçen sene ilk kez  düdüklüde yapıp denemiştim
geçen gün dolapta havuçları görünce normal tencerede yapayım bakalım nasıl olacak diye işe koyuldum:)
önceki tarifte portakal suyu vardı  bu kez tarçın ve vanilya ilave ettim
ölçülerini göz kararımla yaptım deneyin beğeneceğinizi umuyorum sevgiler...

3 su b. havuç rendesi
3 su b. toz şeker
2 su b. su
1 paket vanilya
1 adet çubuk tarçın
1 limon suyu

havuç ,şeker, tarçın ve suyu tencereye alın
ocağı açıp ara sıra karıştırarak şekerin erimesini sağlayın
reçel kaynamaya başladığında ateşi kısın ve 15 dk kaynatın(oluşan köpüğünü alın)
süre sonunda vanilyayı ve limonu ekleyin karıştırın
10 dk daha kısık ateşte tutun
reçelin suyu kıvam almış koyulaşmış ise ocaktan alın
tarçını içinden çıkartın
(benim için bu süre yeterli oldu ne sulu ne koyu ,kıvamında bir reçel oldu)
reçeli kavanoza doldurup kapağını kapatın soğumaya bırakın
afiyet olsun...

Yorumlar