MANTAR ÇORBASI


Merhabalar:)
mantar seven biri olarak bu çorbayı da çok seviyorum sizde deneyin beğeneceğinizi umuyorum sevgiler...

1 kutu kültür mantarı (marketlerde satılan kutulardan 400 gr )
2 çorba k. un

1,5 litre su (oda sıcaklığında )
1 tavuk bulyon (arzuya bağlı )
yarım çay b. süt
1 çay k. kırmızı toz biber
1 çay k. tuz
1 dolu çorba k. tereyağ

mantarları soyun ince ince doğrayın (ben soymayı tercih ediyorum yıkamıyorum yıkanınca mantarlar sulanıyor ve rengi koyulaşıyor )

tencereye yağı koyup eritin
unu ekleyin ve biraz kavurun,mantarları ekleyin 2-3 tur çevirin
sürekli karıştırarak suyu ve bulyonu  ilave edin kaynamaya başlayana kadar karıştırın
tuzu ,biberi ekleyin ve mantarlar yumuşayana kadar pişirin, sonra çorbayı biraz taneli kalacak şekilde blendrdan geçirin
sütü ilave edin 5 dk daha kaynatıp ocağı kapatın
sıcak olarak servis edin
afiyet olsun...

Yorumlar